11.30.2007

冷冷的月尾

十一月的最后一天,天气越来越冷了。
晚上踏脚车回家时,气温只有摄氏三度。
明天将会降到零下二度,已差不多是Davis的极限了吧。
虽然California著名阳光普照,可是有阳光并不代表不冷。
秋学期就快结束了。上完下个星期的课,后个星期就大考了。
短短的一个学期,在每天的繁忙中匆匆过去了。
我的大学生涯也只剩下冬学期和春学期,夏天一来,我就毕业了。
都说了,季节转变,事物变迁,最令我感慨。
从懂事到现在,一直在读书,读书,读书,读大了我。
毕业过后,我是否能适应另一种格式的生活?
其实我很喜欢读书,你们都知道啦。哈哈。
可是这次,我毅然决定让自己毕业后尝试进入打工业。
于是,我没申请继续读硕士博士,也没准备入门考试。
其实我也不想留在美国这么多年。
我怕我会落地生根,更怕从此漂浮无根。

十二月中,我将去德国找瑾璇。
到时一定很冷很冷,我最怕冷了。
可是还是很很期待!
看,接下来就是一连串的考试(3,11,13,14)。
17日到3日,那岛屿图案代表着我的欧洲旅程!

6 comments:

Anonymous said...

wasai, too bad i couldn't join u to germany.
lol.... bz bz everyday.... doing my pr things... preparing , hanging round n fooling round
u have fun in europe. :>

Anonymous said...

I WANT TO GO GERMANY TOOOOOO!!!!
ahahha

have fun and drink more beer!!

haur

zonji said...

me too!!!help me buy somethg can?hahha....

now im having my final semester also.feel reluctant to finish my studies here.but i hate eaxm.hahha...

Wearn said...

jianhui, you BUSY fooling around? haha!

haur i think that will be a good way to keep myself warm. lol.

zonji what do you want?

Anonymous said...

i wish i can go too. but i think i need to work for few years 1st. sigh. enjoy ur holiday wor. take more picture for me to see !! ~~ :)

Wearn said...

hehe vtl, you still read my blog?
if you have money, you should come visit me first ok. :D